استاد سيّد مجتبي حسيني / 19 آبان 1398


برخي براي منع استصحاب ادّعا مي کردند عصير عنبي با عصير زبيبي فرق دارد. حتّي طبق اين فرض نيز اگر عصير زبيبي قليان کند و ثلثينش برود و مسکر شود فرق مذکور ديگر مورد اعتنا نخواهد بود زيرا دليلي اقوي وجود دارد و قطعاً متعلّق حرمت است.


مسکريّت حتّي اگر براي بعض از افراد رخ دهد بر معنون خود صدق خواهد کرد. همچنين ميزان آن براي تحقّق اسکار نيز موضوعيّت ندارد و با هر مقداري اگر موجب سکر شود مسکر و حرام خواهد بود.


اگر قليان به نفسه نبود و بالنّار بود با توجّه به اين که در برخي مراحل اوّليّه ذهاب ثلثين نيست و در مراتب بعدي هست باز هم منشأ حرمت خواهد بود.


اين بحث حرمت عصير زبيبي بود امّا مورد بحث نجاست آن بايد گفت نجاست دائر مدار مسکريّت است.

درس خارج اصول 11

درس خارج فقه 9

درس خارج اصول 10

درس خارج فقه 8

درس خارج فقه 7

درس خارج اصول 9

پاي درس ولايت 2

عصير ,حرمت ,زبيبي ,نيز ,قليان ,مسکر ,عصير زبيبي ,خواهد بود ,نفسه نبود ,به نفسه ,نبود و

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

pichetckhial معلم نمونه entekhabcenter13 مطالب اینترنتی dpowerf آبی غلیظ آسمانت را کجا جا گذاشته ای؟ دانلود مقاله ، تحقیق omide-mehr زندگی سوی کمال معرفی هتل ها و مراکز اقامتی ایران